Als je SEO-inspanningen niet of niet snel genoeg vruchten afwerpen, overweeg dan om zoekmachine advertenties toe te voegen om je merk en klantenbestand sneller op te bouwen. Hoewel SEO tijd kost, kun je met zoekmachine marketing (SEM) tijd besparen en automatisch verschijnen voor doelgroepen die actief op zoek zijn naar producten en diensten zoals die jij aanbiedt (bron: positivedigits.com).

Wat is zoekmachine adverteren?

Zoekmachine Advertenties (ook bekend als zoekadvertenties, internet zoekadvertenties of online zoekadvertenties) stellen je in staat jouw betaalde advertenties direct weer te geven tussen de zoekresultaten van verschillende zoekmachines, zoals Google, Bing en Yahoo.

Adverteerders die gebruikmaken van zoekadvertenties, tonen hun advertenties aan gebruikers die actief op zoek zijn naar specifieke zoekwoorden, en ze betalen een vergoeding telkens wanneer iemand op de advertentie klikt. Dit type PPC-advertenties is vooral effectief omdat mensen die zoekopdrachten uitvoeren vaak veel onthullen over hun bedoelingen met hun zoekopdracht.

Wat zijn zoekmachine advertenties?

Op Bing en Yahoo verschijnen zoekmachine-advertenties meestal boven, onder of naast de organische zoekresultaten. Dat is een belangrijk verschil tussen Google en andere zoekmachines, omdat Google alleen advertenties boven en onder zoekresultaten toont. Hoe dan ook, zoekadvertenties bevatten de volgende belangrijke elementen:

  • Een kop, die relevante, opvallende zoekwoorden moet bevatten, omdat dit de grootste en meest opvallende advertentie component is.
  • Zichtbare URL, bestaande uit het uiteindelijke URL-domein, optionele subdomein- en padvelden, om zoekers een idee te geven van waar ze naartoe worden gebracht zodra ze doorklikken (hopelijk naar jouw bestemmingspagina na het klikken). Op Google, Bing en Yahoo zijn zichtbare URL’s groen, direct onder de kop. Op Bing zijn ze ook vetgedrukt.
  • Beschrijvingstekst om de belangrijkste details over jouw product of dienst uit te lichten en gebruikers te overtuigen waarom ze zouden moeten doorklikken.
  • Advertentie-extensies, zoals die in de Yahoo-advertentie, zorgen ervoor dat je advertentie meer ruimte inneemt in de resultatenlijst, waardoor de zichtbaarheid wordt vergroot en je meer informatie over jouw product of service kunt geven:
  • Advertentie-extensies voor zoekmachine advertenties

Om de felbegeerde klik te verdienen, moet elk onderdeel samenwerken en een sterke bestemmingspagina na de klik gebruiken, gemarkeerd door een bestemmingspagina na de klik.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *